2014. július 20., vasárnap

A mindent vagy semmit elv

Ma vagyok 15 hetes és 4 napos várandós kismama. Mint írtam, túl vagyok a 12 hetes genetikai ultrahangon és a kombinált teszt eredménye is megjött végre. E kettő kombinációjából kijött, hogy igen kicsi az esély a genetikai rendellenességekre. (ÉLJEN!!!!) Már nem kötelező az AFP szűrés, és mivel még nem tartozom a "veszélyeztetettebb" 35 év feletti korcsoporthoz, így azt mondta az orvosom, hogy nem is szükséges ez a vizsgálat. ( Azt pedig már tőletek, tapasztaltabbaktól, illetve az internetes társadalomtól tudom, hogy sok esetben félrevezető volt e szűrés eredménye, így dicséretes, hogy el is törölték kötelező mivoltát. )

A 12. hét után mintha elvágták volna a rosszulléteket, a mérhetetlen fáradtságot. Ennek egyrészt örültem, másrészt a hozzám közel állókat fárasztottam, hogy ugye azért még várandós vagyok, hogy nem érzek semmit. :-) Akkortájt még a pocim sem kezdett el növögetni, így rámtört a para, hogy minden rendben van-e vele. De szerencsére megnyugtattak, hogy ott van, növöget, és minden rendben van. Ezúton is nagyon köszönöm nekik. <3

Testileg a változás most már egyre inkább szembetűnő. Kerekedik a pocim. Szerencsére a kilók nem jönnek fel rám, összesen 5 dekát híztam eddig. Pedig tényleg mindent eszek. Úgy döntöttem, hogy nem szedek vitamint, mivel most hemzsegnek a friss gyümölcsök, zöldségek a piacon, így nyakra-főre azokat eszem... mert szerencsére még mindig azokat kívánom a csoki, süti helyett. Ez azért is nagyon fontos, mert ilyenkor lelassulhat a bélműködés, és nagyon sok kismama panaszkodik székrekedésre. Ha sok rostos ételt eszel (zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű pékárú, zab, köles) sok vizet fogyasztasz, és rendszeresen mozogsz, ezt elkerülheted.

Lelkileg teljes a felfordulás. Egész eddigi életemre a mindent vagy semmit el volt érvényes. Vagy 110%-al vagyok  jelen, vagy sehogy. Ez most hatványozódott. Vagy összenőtt szemöldökkel, zsíros hajjal flangálok, vagy mint egy menyasszony, órákat töltök a fürdőszobában. Vagy nagyon "heppi" vagyok és akkor úgy érzem, hogy enyém a világ, vagy depisen a netet bújom, olvasom az önsegítő könyveket, és kilátástalannak érzem a jövőt. Vagy egész nap képes vagyok a mosott, de vasalatlan ruhakupac tetején ülni, vagy egész nap csak takarítok....Ez van, hogy egy napon belül változik, van, hogy hetente.... De minden esetben szélsőséges. (Ezúton is köszönöm  hozzám közel állóknak, főleg a Kedvesnek, hogy így is elviselnek és szeretnek, mert csak így tudom magam is elviselni, hogy tudom, ők mellettem állnak! <3 )

Ha netán épp egy rossz pillanatomban kapsz el, nézz vissza később, mert nem változtam ám meg, csak a hormonok játszanak velem. Mert ugyanaz az alapjában véve vidám és pozitív nő vagyok, tele energiával és lelkesedéssel, csak épp' házon kívül tartózkodom. :-)

Az időjárás változással is hasonló a helyzet. Képes vagyok a 30 fokban megdögleni a melegtől, ki se dugom az orrom a lesötétített lakásból, én a napimádó, aki ilyenkor kint szokott sütkérezni és fél óránként megfordul, hogy egyenletesen barnuljon le. Ha pedig 20 fok alá esik a hőmérséklet, van, hogy didergek, vacogok és egy meleg zuhany sem képes átmelegíteni. Ha pedig változékony az idő, akkor fejfájással reagál a szervezetem. Eddig is hidegfront érzékeny voltam, de most tényleg mindent hatványozottan érzek.


E szélsőségek mellett, egy valami állandó. Minden pillanatát élvezem ennek az időszaknak és már nagyon várom, hogy érezzem őt, ne csak lássam. Elvileg már a jövő héttől érezhetem, ahogyan a kis lábacskáival rugdos. Nagyon nagyon várom!!!! <3

A babuc:
Ő is szépen növöget, az ülőmagassága már 8,5 cm, és az egyik kezén már biztosan megvan mind az 5 ujj. :-)


Láttam, hogy szopja az ujját. <3 A vizsgálat elég későn volt, és őnagyságát alig lehetett felébreszteni. Ilyenkor már látszik a neme is. Először lány volt, majd fiú lett, a végső ítéletet nem tudta meghozni a doki, mert elfordult és visszaaludt. :-) De azt mondta, hogy nagy valószínűséggel fiúnk lesz. Apa is ott volt és végre ő is láthatta saját szemével a gyerkőcöt és elhitte, hogy nem pockot hordok a szívem alatt! XD  <3


Testmozgás: 
Kifejezetten jól esik, szerencsére még mindig tudom tartani a lépést a lányokkal az órán, olykor pedig érzem, hogy az órai mosoly mögött a fogukat összeszorítva küzdenek, mert épp' olyan "kellemes" gyakorlatot találtam ki. Szóval bírom szerencsére, nagyon bírom. Ilyenkor már bátran ajánlják a mozgást, főleg, ami a mély izmokat dolgoztatja, erősíti, mert az egyre inkább növekvő hasat valaminek meg kell ugyebár tartani.
De ha nem mozogtál eddig, hangsúlyozom, kérd ki minden esetben orvosod véleményét! 

Adatok:
Mellbőség: 97 cm
Derék: 77 cm
Has körfogat 89 cm
Csípő: 96 cm
Comb: 55 cm
Kar: 27cm
Testsúly: 66,6 kg

Izgatottan várom, az előttem álló heteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése