2014. szeptember 14., vasárnap

Mindenki nyugodjon le a p*csába

Kedves SportosMamik! 


Elérkezett a 24. hét. Hatalmas a boldogság, egyre többet mozog és sokszor kitolja a fenekét, vagy a fejét, mert még nem tudom megkülönböztetni, mikor, melyiket... :-)

Minden héten el szoktam olvasni a hét elején, hogy épp hol tart a fejlődésben, az én testemmel mi történik.

A hétre mindenhol azt írják, hogy innentől kezdve nagyon figyeljek magamra, mert a koraszülés veszélye fennállhat, innentől már koraszülöttről beszélünk, ha megszületik, és nem vetélésről, és kattintgattam és kattintgattam tovább, és eljutottam egy cikkhez. Az anya 24 hetesen hozta világra gyermekét, de sajnos életképtelen volt még a csecsemő. Na több se kellett az én agyacskámnak, elraktározta ezt az információt és természetesen álmomban előjött.... Nekem is 24 hetesen beindult a szülés.... borzasztó érzés volt látni a még életképtelen kis testét. És milyen az emberi agy.... vagy legalábbis az én hipochonder agyam.... nyilván ma egész nap testi tüneteket is produkáltam...

Szóval a 0-ról kellett felépítenem ma magam, vagy inkább -1-ről....

Ha netán veled is előfordul, hogy mindent elolvasol, ami a várandósságról, vagy egy vélt vagy valós betegségről, és minél többet kattintgatsz, annál betegebbnek érzed magad, vagy úgy érzed, hogy mindjárt megszülsz, mert olyan tünetetek produkálsz, először is kapcsold ki a netet, nyugodj meg egy kicsit, lélegezz mélyeket, és lassan. Nyugtasd meg az elméd, ha lehet, akkor vonulj el egy csendes szobába, sötétítsd be a szobát és csak magadra és a babára figyelj.

Tudatosítsd magamban, hogy csakezért sem fogod őrületbe és félelembe kergetni magad. Tudom, hogy aggódsz és félsz, mert pont olyat érzel, amit leírtak és már látod lelki szemeid előtt a legrosszabbat.

Ilyenkor, a várandósság alatt még fogékonyabbak vagyunk az ilyen történetekre, a hormonjaink is játszanak velünk, örülsz, ha nem kergeted őrületbe a körülötted élőket a hangulatváltozásaiddal / kívánósságoddal / extra érzékenységeddel, hogy ilyeneket olvasol, csak olaj a tűzre.

Szóval ahogy mondani szokták mostanság: Nyugodj le a picsába! :-)



Feküdj el, lélegezz, koncentrálj, ürítsd ki az agyad. Szkenneld végig magad gondolatban, mi az amit valójában érzel. Lépj kapcsolatba a babával. Hogyan?  Gondolj rá, képzeld el magadban, hogyan helyezkedik el, ha tudod, milyen a neme, és már megvan a neve szólítsd nevén. Ne gondolj semmi konkrétra, csak ürítsd ki az agyad és hagyd hogy vigyenek a gondolatok. Kérdezd meg, hogy jól van -e és figyelj a válaszra. Erősítsd a kapcsolatot, mond neki, hogy nagyon várod és még van ideje, nőjön, erősödjön.
Használj mindig pozitív jelzőket. "Egészséges vagy. Minden rendben van. Jól fejlődsz. Egészséges vagyok"

Azután gondold végig, hogy miért érezhetsz pl. görcsöt. Eszel elég Magnéziumot? Pihentél eleget? Stresszelsz? Vagy esetleg hosszú ideig görnyedtél és összenyomtad őt, és szólt, hogy mostmár elég?

 Figyelj a tested jelzéseire, ne aggódj, de ha a tüneteid még másnap is fennállnak, akkor érdemes orvoshoz menned. Mert jobb, ha feleslegesen mész el, lát a dokid, és megnyugtat, hogy "csak" magnézium hiányod van, mint hogy történjen valami.



2 megjegyzés: